PPC czyli zapłać za kliknięcie
Powszechnie uważa się, że reklama PPC jest bardzo dobrym rozwiązaniem w czasie prowadzenia kampanii marketingowej. Ale czym ona jest i dlaczego jest tak skuteczna? Tego dowiesz się z poniższego artykułu. Reklama PPC inaczej jest nazywana reklamą CPC. Co oznaczają te skróty? Otóż, PPC znaczy Pay Per Click, czyli Zapłacić Za Kliknięcie, a CPC z kolei oznacza Cost Per Click, co w tłumaczeniu na język polski brzmi Cena Za Kliknięcie. My zostańmy przy nazywaniu jej reklamą PPC. A więc reklama ta jest jedną z form reklamy internetowej. Opiera się ona na jednym z kilku dostępnych, popularnych modeli rozliczeniowych w kontekście reklamy internetowej. Gdy wybierze się taki sposób rozliczenia, reklamodawca nie płaci tylko za wyświetlenie reklamy, ale także za kliknięcie w nią.
Reklama PPC
Formą reklamy PPC może być na przykład link czy baner reklamowy. Kiedy użytkownik kliknie w reklamę, automatycznie zostaje przeniesiony na stronę internetową reklamodawcy. Warto także wiedzieć to, że często w takim systemie działają reklamy z kampanii Google AdWords. Reklama PPC najczęściej wykorzystywana jest podczas prowadzenia kampanii w wyszukiwarkach internetowych, w sieciach kontekstowych lub na stronach internetowych, na których zostało wygospodarowane miejsce na reklamę. Jeśli chodzi o wcześniej wspomniane kampanie w wyszukiwarkach internetowych – najczęściej są to linki sponsorowane czy kampanie display. Reklama PPC może zostać przedstawiona za pomocą różnych środków – w formie tekstowej, video oraz graficznej. Kampania PPC sprawdza się w przypadku szybkich promocyjnych działań lub innego rodzaju akcji z ograniczonym czasem działania, ponieważ jej zaimplementowanie trwa zaledwie kilka dni. Czas teraz napisać o korzyściach, jakie niesie ze sobą zastosowanie reklamy PPC. Po pierwsze, uruchomienie tego rodzaju kampanii jest atrakcyjne pod względem finansowym. Pozwala też na bieżące kontrolowanie budżetu. Do reklamodawcy należy decyzja jak ma wyglądać kampania, jak należy ją poprowadzić oraz ile pieniędzy na nią wydać. Dzięki reklamie PPC będziesz mógł także w szybki i łatwy sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Bez wątpliwości do zalet, jak i korzyści można także zaliczyć szybkość wdrażania reklamy oraz możliwość jej monitorowania. Zastanawiałeś się kiedyś od czego zależy to, czy reklama będzie wyświetlana? Otóż mają na to wpływ następujące czynniki – maksymalna stawka za kliknięcie, czyli kwota jaką reklamodawca jest w stanie zapłacić za jedno kliknięcie oraz Wynik Jakości, który określa szacowaną jakość słów kluczowych, reklam i stron docelowych. Skoro wiesz już czym jest reklama PPC oraz jakie są jej zalety, czas, żebyś dowiedział się, jakiej mniej więcej można się spodziewać ceny za tego typu działanie marketingowe. Otóż, kwota, którą musi zapłacić reklamodawca za kliknięcie jest uzależniona od wyniku aukcji, dlatego może być niższa niż deklarowany CPC. Ważne jest także to, że jeśli zadba się o wysoki Wynik Jakości słów kluczowych, bardzo prawdopodobnym jest, że reklamy, których jest się właścicielem będą wyświetlały się na wyższej pozycji, niż reklamy konkurencji. A dodatkowo, będzie to miało miejsce przy niższej stawce. Mamy nadzieję, że dzięki artykułowi dowiedziałeś się chociaż pokrótce czym jest reklama PPC. To co, zdecydujesz się zastosować ją u siebie?