Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.

Trendy w e-commerce na 2021 rok

Trendy w e-commerce na 2021 rok

Trendy w e-commerce na 2021 rok

E-commerce wciąż na fali

Rok 2020 z pewnością przejdzie do historii. Miało w nim miejsce tyle wydarzeń, że jeśli ktoś chciałby opowiedzieć o nich po kolei, z pewnością jeden wieczór to za mało na taką opowieść. Niewątpliwie wielu z nas, rok 2020 będzie kojarzył się z pandemią koronawirusa. COVID-19 zatrzymał cały świat. Odwołano loty, pozamykano galerie handlowe, kina, a także wiele innych podobnych miejsc. Ludzie na całym świecie byli, ale i wciąż są zmuszeni, aby pozostać w swoich domach. Lockdown sprawił, że coraz częściej kupowaliśmy w sklepach internetowych. Ten trend wciąż trwa. W szczególności, że ledwo co skończyliśmy celebrować Święta Bożego Narodzenia, do których tegoroczne przygotowania – mamy na myśli kupowanie prezentów – również w dużej mierze odbywało się w sklepach internetowych. Walka z koronawirusem wciąż trwa, a więc robienie zakupów w internecie cały czas zyskuje coraz to nowszych użytkowników. W dodatku przewidujemy, że zostaną oni przy e-commerce, nawet kiedy zażegnamy pandemię koronawirusa. Dlaczego? Zakupy online są znacznie wygodniejsze, niż te tradycyjne. Wystarczy kilka kliknięć, a wybrany produkt już jest Twój.


3 trendy w e-commerce na 2021 rok


Jakich trendów można się spodziewać w branży e-commerce w 2021 roku? Poniżej przedstawiamy Ci 3 przewidywane trendy, na których warto skupić się działając w e-commerce. Przystosowanie się do nich sprawi, że będziemy dobrze postrzegani przez potencjalnych Klientów, chcących zrobić zakupy w danym sklepie internetowym.


Bądź eco-friendly! Greenconsumerism nadchodzi!

Konsumenci są coraz bardziej świadomi w kwestii robienia zakupów. Osoby korzystające z danych usług chcą, aby produkty proponowane przez daną markę były wytwarzane oraz wysyłane w sposób ekologiczny. Warto więc zastanowić się nad tym jak pakowane są paczki w Twoim sklepie internetowym. Coraz częściej odchodzi się od plastiku, zastępując go biodegradowalnymi lub pochodzącymi z recyklingu – opakowaniami czy też wypełniaczami. Takie działanie, choć nie wymaga dużego wysiłku, może przekonać do siebie mnóstwo osób, szczególnie tych młodszych, dla których los naszej planety nie jest obojętny. Coraz większą uwagę przykłada się również do firm kurierskich. Ważne jest to jak podchodzą one do zagadnień związanych z ekologią oraz zrównoważonym rozwojem. Polityka zwrotów zamówień również się zmienia. Coraz więcej sklepów oferuje możliwość zwrotów zakupionych produktów w sklepach stacjonarnych. Dzięki temu można ograniczyć przejazdy firm kurierskich, a także ponowne pakowanie produktów. Jeśli Twój sklep internetowy działa zgodnie z zieloną polityką, pochwal się o tym. Klienci muszą wiedzieć, że dbanie o środowisko nie jest Ci obojętne. Dodatkowo, zachęcisz tym niektórych, aby to właśnie u Ciebie zrobić zakupy.


Szybsze dostawy


Część osób robiących zakupy w internecie oczekuje, że ich zamówienie będzie dostarczone już niemal następnego dnia. Ludzie mają coraz większe wymagania. Czasami kilkudniowe oczekiwanie na dostarczenie przesyłki jest dla nich nie do pomyślenia. Dlatego branża e-commerce musi stanąć na wysokości zadania i opracować sposób, aby dostawy zamówień pojawiały się u kupujących znacznie szybciej. Często mówi się, aby było to jeszcze tego samego lub kolejnego dnia. Jak więc widać, poprzeczka postawiona jest bardzo wysoko. Chcąc cieszyć się popularnością wśród klientów, warto już teraz pomyśleć o tym, jak usprawnić proces realizacji zamówień.


Produkty z drugiej ręki


Kolejnym trendem w branży e-commerce jest kupowanie produktów z drugiej ręki. Oczywiście, zjawisko to możemy obserwować w internecie już od pewnego czasu, jednak ostatnio szczególnie się ono nasiliło. Coraz więcej osób jest świadomych w kwestii robienia zakupów. Wiedzą, że nadmierny konsumpcjonizm nie jest niczym dobrym, a pochopne, nieprzemyślane zakupy mogą wiązać się ze złym wpływem na środowisko. Dlatego też, coraz częściej wolą oni odkupić dany przedmiot od kogoś innego, a jednocześnie nadać mu drugie życie. Sprzedaż używanych produktów jest również świetną opcją, aby pozbyć się zalegających i nieużywanych przedmiotów czy ubrań, a przy okazji zarobić nieco grosza.
Kiedy wdrożyć powyższe trendy?
Pewnie większość z czytających ten tekst, spodziewa się tego, jaka będzie odpowiedź. Jest ona oczywista, jeśli zależy nam na rozwoju sklepu internetowego oraz przyciąganiu do niego nowych Klientów. Im szybciej wdroży się powyższe opcje, tym szybciej będzie można zaobserwować pozytywne zmiany w witrynie. Nie czekaj więc, tylko jak najszybciej zacznij przystosowywać swój sklep internetowy do panujących trendów.

Napisz komentarz