Landing page, czyli prosta strona docelowa, która wyświetla się zaraz po kliknięciu w reklamę na danej stronie internetowej czy na Facebooku, w linki sponsorowane Google AdWords, newsletter, mailing lub baner reklamowy zamieszczony na innej witrynie. Landing page jest miejscem, w którym klient styka się z promowanym produktem lub usługą.
Narzędzie landing page jest uniwersalne – może zostać wykorzystane niezależnie od tego, jaką kampanię reklamową prowadzimy. Pozwoli on efektywnie sprzedawać oraz generować leady.
A czym jest generowanie leadów?
Otóż, jest to proces zbierania danych kontaktowych do potencjalnych klientów. Wykorzystuje się przy tym odpowiednie narzędzia, nowoczesną technologię, a przede wszystkim kampanie marketingowe.
Landing page a strona firmowa
Landing page często myli się ze stroną firmową. Strona firmowa, czyli nic innego jak strona internetowa danej firmy. Stanowi coś na kształt wizytówki. Dzięki niej, potencjalni klienci mogą dowiedzieć się niezbędnych informacji o produktach lub usługach oferowanych przez firmę, o właścicielu czy nawet poznać opinie innych klientów.
Wiemy już czym jest landing page oraz strona firmowa, a także jaka jest główna różnica między nimi – landing page wyświetla się tuż po kliknięciu w reklamę, jest stroną docelową, natomiast strona firmowa to cała strona internetowa danej firmy. Istnieje powszechne przekonanie, że landing page sprawdza się o wiele lepiej, niż strona firmowa. Dlaczego? Głównym powodem jest to, że w porównaniu do strony firmowej, landing page umożliwia skuteczniejsze pozyskiwanie kontaktów biznesowych, czyli wspomnianego wcześniej generowania leadów. Dzieje się tak, dlatego że uwaga odbiorców skupiona jest tylko na realizacji zadania oraz nic nie rozprasza użytkowników, czyli potencjalnych klientów.
We współczesnych czasach, wśród wyłaniającej się ze wszystkich stron konkurencji, ważne jest, aby nadążać za trendami i nie zostawać w tyle za innymi firmami.
Skuteczny marketing
Agencje marketingowe raz po raz prześcigają się w coraz to nowszych rozwiązaniach. Jeśli firma się nie rozwija, zostaje w tyle. Później nie jest już tak łatwo nadgonić konkurencję. Warto zatem zadbać o to, aby zrobić dobrą stronę docelową, która wygeneruje większe zyski. Poniżej, kilka rad, jak to osiągnąć!
Zadbaj o nagłówek – to w nim jest siła! Dzięki niemu, możesz wskazać odbiorcom pożądaną wartość, która skierowała ich na daną stronę docelową. To ważne, aby użytkownicy wiedzieli na jaką stronę trafili i co powinni zrobić.
Proste i precyzyjne teksty – należy pisać o realnych potrzebach oraz oczekiwaniach odbiorców.
Strona docelowa powinna być skonstruowana w ten sposób, aby skłonić odbiorcę do danego działania, na przykład zakupienia lub pobrania czegoś.
Call to action
Przycisk wezwania do działania powinien być dobrze wyeksponowany, tak aby zachęcał do kliknięcia. Przycisk ten powinien nawiązywać do celu strony. Dobrze skonstruowane CTA powinno odpowiadać na pytanie użytkownika “Co jeśli tutaj kliknę?”.
Unikaj elementów, które mogą odciągnąć uwagę użytkownika od realizacji zadania strony docelowej.
Prosty design oraz elementy, które współgrają z resztą. Wygląd strony oraz sposób prezentacji treści na stronie docelowej ma jeden główny cel – zwiększenie liczby odwiedzających witrynę. A co za tym idzie? – zwiększenie zysku.
Jak widać, landing page ma ogromne znaczenie w marketingu internetowym – o wiele większe, niż zwyczajna firmowa strona internetowa. Warto w nie dobrze zainwestować, ponieważ przynosi spore korzyści, jakie normalnie byłoby osiągnąć znacznie trudniej.