Algorytmy, które są wykorzystywane przez wyszukiwarkę Google, z każdym dniem stają się coraz bardziej wyrafinowane i dokładne. Skupiają się nie tylko na tym, co strony czytają, ale także sprawdzają na szybkości ładowania stron oraz UX – czyli „user experience”. Jakiś czas temu Google nie brało pod uwagę tych czynników określając pozycje strony w wyszukiwarce.
Aktualnie jest sporo zmian i dzieje się tak dlatego, że Google stara się dostarczać lepszej jakości wyniki dla określonych zapytań poprzez odpowiednie dostosowanie swojego algorytmu, aby użytkownicy mieli za każdym razem lepszą stronę do przeglądania, która jest dopasowana do ich zapytań!
Czym jest Core Web Vitals i jaki wpływ ma na SEO?
Core Web Vitals to zestaw kluczowych metryk, które wpływają na rzeczywiste doświadczenie użytkownika na stronach internetowych. Określają one takie aspekty jak czas ładowania i stabilność dla załadowanej treści oraz interaktywność. Te czynniki zostały dodane do czynników rankingowych algorytmu Google od maja 2021 roku!
Atrakcyjna strona internetowa, która nie ma żadnych lagów, błędów podczas testów FID, da jeszcze bardziej imponujący wynik konwersji. Dzięki temu użytkownicy będą oni w stanie wchodzić w interakcję ze stroną, bez żadnych opóźnień, co pozwala im czuć się komfortowo i pewnie w stosunku do tego, co oferujesz na swojej stronie!
Web Vitals to inicjatywa Google’a, która ma na celu nadanie priorytetu działaniom optymalizacyjnym stron i aplikacji w oparciu o kluczowe aspekty, które faktycznie wpływają na doświadczenia użytkowników. Aby strona lub aplikacja (np. koszyk na zakupy) ładowała się szybko, potrzeba wielu elementów – od szybkości serwera aż po wydajność przeglądarki!
Co to jest CLS?
Opóźnienie Pierwszego Wejścia (CLS) mierzy jak szybko ładuje się twoja strona. Celem jest, aby interakcja użytkownika ze stroną, taka jak kliknięcie w link lub wykonanie akcji, gdy użytkownik znajdzie się w rzutni strony, trwała tylko około 100ms – oznacza to, że nie powinno być opóźnień przekraczających 1 sekundę od zakończenia ładowania elementu, zanim będzie można wejść w interakcję z jego zawartością!
Jak poprawić ranking w Google
Jeśli chcesz poprawić swój wynik w LCP, oto kilka sposobów, które mogą Ci pomóc:
– Zastosuj natychmiastowe ładowanie używając wzorca PRPL (preload AND render ).
– Zoptymalizuj najpierw krytyczne elementy na stronie, nadając priorytet temu, co jest ważne dla użytkowników właśnie wtedy, zamiast czekać aż cała zawartość załaduje się w tych obszarach przed wyrenderowaniem ich poprawnie za pomocą CSS w czasie działania strony
– dotyczy to także optymalizacji obrazków, tak by były odpowiedniej wielkości, a nie zajmowały niepotrzebnie miejsca z powodu braku szczegółów przy oglądaniu w dużej skali, zoptymalizuj czcionki internetowe
– Z pewnością przyda się Tobie proste narzędzie Google pod adresem: https://pagespeed.web.dev/ gdzie znajdziesz podstawowe parametry łądowania strony www.
CLS i zmiany w algorytmie Google to dosyć zaawansowany tema. Mamy jednak nadzieję, że ten post był dla Ciebie pouczający i pomocny i pozwolił Tobie zapoznać się z podstawami nowych zmian w Google!
Chcesz zwiększyć ruch i sprzedaż na swojej stronie?
Zajmiemy się SEO Twojej witryny lub sklepu internetowego – skutecznie i kompleksowo. Działamy szybko i z efektami.
Skontaktuj się teraz