Pozycjonowanie jako ważne narzędzie marketingu internetowego
Strategie marketingu internetowego dają firmom dużą szansę i prawdopodobieństwo zwiększenia sprzedaży i uzyskania przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami. Marketing internetowy SEO, ma kluczowe znaczenie.
Dlaczego pozycjonowanie jest ważne? Jakie są zalety zrównoważonej optymalizacji i dlaczego każda witryna internetowa powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek?
Co to jest SEO?
Termin „SEO” to skrót i oznacza „Search Engine Optimization”. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to wszelkie środki, które optymalizują witrynę lub sklep internetowy pod kątem lepszej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Są to wszystkie czynniki, które znajdują się w sferze wpływu na własną witrynę internetową. Odnosi się to do takich rzeczy, jak wewnętrzne linki, szybkość ładowania strony, obrazy, teksty, treść i wiele innych.
Optymalizacja SEO obejmuje również działania poza stroną. Koncentrują się one na tworzeniu odpowiednich linków do własnej witryny – linków zwrotnych. Celem strategii SEO jest trwałe zwiększenie widoczności i liczby odsłon za pośrednictwem wyszukiwarek.
Pozycjonowanie – w porównaniu z innymi kanałami marketingu online – ma wiele zalet.
W dłuższej perspektywie można zaoszczędzić ogromne koszty PPC (pay per click), uzyskując dostęp do strony internetowej, który jest bezpłatny.
Zwrot z inwestycji SEO można określić na podstawie wyświetleń i kliknięć.
Pozycjonowanie zwiększa status eksperta
Niezależnie od tego, czy jesteś blogerem, właścicielem sklepu internetowego, czy usługodawcą, Twój status eksperta znacznie wzrasta dzięki odpowiedniej optymalizacji. Udzielanie odpowiedzi na konkretny temat, prezentacja swojej wiedzy specjalistycznej, bycie dostępnym i dzielenie się wiedzą z innymi wzmacnia Twoją reputację. Kluczowe jest tutaj udane połączenie SEO i content marketingu.
Pozycjonowanie jest opłacalne
W porównaniu z innymi kanałami reklamowymi, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest niezwykle opłacalna. Po zoptymalizowaniu treści, witryna internetowej przyciąga zainteresowanych odwiedzających. Wartość ruchu organicznego można obliczyć na podstawie aktualnych cen kliknięć (CPC) dla odpowiednich słów kluczowych.
Rozwiązaniem są różne narzędzia SEO, które pomagają automatycznie określić wartość finansową ruchu organicznego. Główna zaleta optymalizacji pod kątem wyszukiwarek polega na tym, że małe zmiany mogą przynieść olbrzymie efekty. Jeżeli projekt zostanie w jak największym stopniu zoptymalizowany, wszystkie czynniki przenikają się i ułatwiają publikowanie dalszych odpowiednich treści i osiąganie dobrych rankingów.
Przykładowo, profil linków, który na początku jest słaby, można ulepszyć za pomocą zaledwie kilku przychodzących odpowiednich linków zwrotnych. Jednak gdy strona cieszy się popularnością, znacznie łatwiej jest publikować kolejne istotne tematycznie treści, które w oczach Google są traktowane jako autorytatywne źródło na dany temat.
SEO jest zrównoważone
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest jednym z najbardziej zrównoważonych źródeł ruchu organicznego. W perspektywie krótkoterminowej i średnioterminowej, narzędzia takie jak kampanie SEM są bardzo odpowiednim wyborem. Jednak w dłuższej perspektywie celem każdej obecności w Internecie powinno być organiczne pozyskanie dużej liczby odwiedzających.
Pozycjonowanie może być jedyną szansą
Ważnym aspektem SEO, jest fakt, że niektóre kategorie produktów mogą być sprzedawane wyłącznie za pośrednictwem ruchu organicznego, ponieważ nie można ich reklamować za pośrednictwem tradycyjnych kanałów marketingu online. Przykładem są firmy które sprzedają wyroby tytoniowe, nie mogą ich reklamować za pośrednictwem Facebooka czy Google. Wytyczne obu firm zabraniają reklamowania wyrobów tytoniowych, dlatego często jedynym wyborem dla prowadzących sklepy w tych branżach może być pozycjonowanie.