LinkedIn – na czym polega?
LinkedIn to nic innego jak międzynarodowy portal społecznościowy. Głównym celem LinkedIna jest umożliwienie, a także ułatwienie użytkownikom kontaktów zawodowo-biznesowych. Pracodawcy mogą umieszczać tam oferty pracy oraz szukać potencjalnych osób na dane stanowiska. Jest to również wspaniałe miejsce dla poszukujących pracy lub tych, którzy pragną rozwijać swoją karierę. Na LinkedInie możesz napisać kilka słów o sobie czy pochwalić się osiągnięciami. Wchodząc na Twój profil, pracodawca może się o Tobie nieco dowiedzieć. LinkedIn pozwala również dokumentować coraz to kolejne etapy kariery oraz jak już zostało wcześniej wspomniane – szukać nowych możliwości rozwoju!
Daj się zobaczyć!
Będąc na LinkedInie podnosisz swoją wartość na rynku pracy. Prowadząc konto na tym portalu społecznościowym, budujesz swoją markę oraz to jak postrzegają Cię inni. Można więc powiedzieć, że prowadzenie konta na LinkedInie to pewnego rodzaju marketing. W dodatku taki, który naprawdę działa oraz pomaga pchać karierę w wyznaczonym kierunku. Warto aktualizować na bieżąco informacje o sobie oraz regularnie wchodzić na konto. Część firm lub headhunterzy prowadzą rekrutacje właśnie na LinkedInie lub sprawdzają tam konta osób, od których otrzymali CV. Dlatego dobrze jest prowadzić konto w sposób regularny, ale i przyzwoity, przyciągający oko oraz czytelny. Na LinkedInie nic się tak nie liczy jak treść – w szczególności ta, mówiąca o Twoich osiągnięciach, doświadczeniu czy zainteresowaniach. Profil na LinkedInie możesz uzupełnić dodając informacje o swoim wykształceniu, odbytych kursach czy wolontariatach, zdobytych certyfikatach, wyróżnieniach, nagrodach, możesz także dodać informacje o tym, czy należysz do jakiejś organizacji. Pamiętaj, aby pisać zgodnie z prawdą. W końcu, prędzej czy później i tak wyjdzie ona na jaw, a ty tylko skompromitujesz się przed szefem lub współpracownikami. Zadbaj o swój profil i daj się zobaczyć pozostałym!
Przedsiębiorcy na LinkedInie
Wielu przedsiębiorców oraz właścicieli firm posiada konto na LinkedInie. Nierzadko, aby samemu prowadzić swój profil. Wiele z nich, używa również konta na LinkedInie do sprawdzania potencjalnych kandydatów na dane stanowisko w firmie. Część przedsiębiorców to właśnie tam szuka dla siebie idealnego pracownika. Korzystanie z tej platformy pozwala na znaczne powiększenie kontaktów niemal każdego przedsiębiorcy. Duża część przedsiębiorców decyduje się także na to, aby założyć konto swojej firmie. No właśnie, jeśli o tym mowa…
Czym jest company page na linkedin?
Tłumacząc z języka angielskiego, company page to strona firmowa. LinkedIn umożliwia założenie takiej strony. Będzie ona stanowiła coś na kształt wizytówki firmy. Na company page można zamieszczać wszelkie informacje o firmie, a nawet różnego rodzaju artykuły, podcasty czy filmy wideo – tutaj liczy się kreatywność! Dobrze, jeśli udostępniane treści będą w temacie działania przedsiębiorstwa, dzięki temu, zainteresowani będą mogli dowiedzieć się więcej o firmie czy zagadnieniach z branży, którą się ona zajmuje. Stronę firmową można też wykorzystać do zwiększenia wiarygodności firmy lub prowadzenia działań promocyjnych. Mamy nadzieję, że teraz już wiesz dlaczego warto być na LinkedInie i dlaczego to jest takie ważne, aby tam być.