Nim klienci pojawią się na twojej stronie, wpisują interesującą ich frazę do wyszukiwarki Google. Zazwyczaj w tej frazie zawiera się opis działalności, nazwa firma, czy dana usługa plus miasto, w której nas ona interesuje. Sporadycznie internauci wchodzą na naszą stronę wpisując jej adres w pasku adresu. Czymże jest pozycjonowanie? To sprawienie, by nasza strona była pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danej frazy. Posłużmy się przykładem: ktoś wpisuje w wyszukiwarkę Google frazę fryzjer Łódź, a to ty jesteś na pierwszym miejscu. Co myśli o tobie potencjalny klient? Że jesteś najlepszy, skoro jesteś pierwszy! To szczególnie istotne, gdy zapoznamy się z danymi statystycznymi obrazującymi zachowania internautów w sieci. Większość z nich szukając interesujących ich firm, usług, czy produktów zerka tylko na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Okazuje się, że tylko kilka procent odwiedza dalsze strony, niż 3! Co ciekawe, aż 98% z nich zapoznaje się z pierwszymi trzema wynikami na pierwszej stronie. Wniosek jest jasny- im wyżej jesteśmy, tym więcej klientów do nas trafi.
Metody pozycjonowania
Metod pozycjonowania jest kilka, warto jednak pamiętać, by wybierać te, które są akceptowalne przez wyszukiwarkę Google. Bywa, że firmy oferują pozycjonowanie stron, które przynosi szybkie korzyści, a potem okazuje się, że nasza strona dramatycznie spadła w wynikach wyszukiwania. Z pewnością atrybutem dobrze wypozycjonowanej strony jest treść, w której zawarte są słowa kluczowe, które chcemy wypozycjonować. Mowa tu o tekstach preclowych, czy zapleczowych. Stronę dobrze pozycjonują także linki do niej, czy odpowiednie dane wpisane w poszczególne jej miejsca np. meta title. Jak widać, na to by nasza strona była dobrze wypozycjonowana składa się naprawdę wiele czynników. Nie da się ukryć, że pozycjonowanie jest czynnością trudną. Jeśli chcemy, by nasza strona była dobrze wypozycjonowana, albo musimy poświęcić trochę czasu na naukę, albo zlecić to zadanie profesjonalistom.
Liczy się efekt
Nie ważne co wybierzesz- w tym przypadku liczy się efekt. A jaki on jest? Pokazujemy krok po kroku: wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to zwiększony ruch na twojej stronie, ten zaś generuje większą ilość potencjalnych klientów, a tym samym wymierne korzyści finansowe. Co jeszcze? Zwiększa się znajomość twojej firmy i marki- zostaje ona w świadomości klientów obecnych, ale i przyszłych. W ten sposób można także budować swój wizerunek profesjonalisty i lidera na rynku w danej branży. Tym samym możemy wrócić do trzech ważnych słów, którymi zaczynaliśmy nasz artykuł: prestiż, jakość i doświadczenie. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarek od razu zapewnia ci te skojarzenia, prócz nich wypływają także oczywiste wnioski- skoro jest pierwszy to najlepszy w swoim fachu, najbardziej doświadczony, taki, któremu mogę zaufać. Zaletą wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest sama pozycja, ale to, z jakim odbiorem i uczuciami się ona wiąże. To sprawia, że firmy są w stanie wydawać spore sumy na pozycjonowanie, które zapewni im pierwsze miejsce.