Nagłówki to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania SEO. Dobry nagłówek przyciągnie uwagę czytelnika i sprawi, że będzie chciał kliknąć w artykuł. Dobrze skonstruowany nagłówek będzie również zawierał słowa kluczowe, które pomogą artykułowi zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego, że nagłówki powinny przyciągać wzrok i być bogate w słowa kluczowe, powinny być również dokładne i odzwierciedlać treść artykułu. Jest to ważne zarówno dla czytelników, którzy mogą być rozczarowani, jeśli artykuł nie spełni swojej obietnicy, jak i dla wyszukiwarek, które mogą ukarać artykuł za clickbait czy spam. Biorąc pod uwagę, że tak wiele zależy od nagłówków, należy poświęcić czas na ich staranne opracowanie. Lub zlecić profesjonalistom to zadanie!
Rodzaje nagłówków (H1, H2, H3)
Czym jest nagłówek H1 i kiedy stosować?
Nagłówek H1 jest zazwyczaj używany jako nagłówek dla całego utworu i powinien być używany tylko raz na stronę. Użycie go więcej niż raz może zdezorientować zarówno czytelników, jak i wyszukiwarki.
Czym jest nagłówek H2 i kiedy go stosować ?
Znacznik H2 jest najczęściej używany i należy o nim myśleć jako o głównych punktach artykułu. Jeśli ktoś miałby tylko przeczytać te znaczniki, powinien mieć dobre pojęcie o czym jest artykuł. Wielu użytkowników internetu przegląda na szybko większość artykułów w poszukiwaniu zachęcających do czytania dalej nagłówków H2.
Czym jest nagłówek H3 i kiedy stosować?
Znacznik H3 jest mniej powszechny, ale może pomóc w rozbiciu podrozdziałów na mniejsze części, jeśli materiał jest złożony.
Zalety dobrych nagłówków
Tagi nagłówkowe są ważne, ponieważ pomagają uczynić Twoje treści bardziej angażującymi i przykuwającymi uwagę odbiorców. Badania pokazują, że większość internautów nie od razu zagłębia się w treści. Zamiast tego przejrzą nagłówki, aby zobaczyć, o czym jest strona przed przeczytaniem. Czytelność ma kluczowe znaczenie dla treści online, ponieważ pomaga obniżyć współczynnik odrzuceń. Odwiedzający znacznie chętniej zostają na stronie, jeśli mogą ją szybko i sprawnie przejrzeć. Ułatwiają również czytanie poprzez rozbicie tekstu i uczynienie go bardziej zorganizowanym. Dodatkowo, tagi nagłówkowe mogą pomóc w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ponieważ wyszukiwarki zwracają uwagę na nagłówki podczas indeksowania stron. Aby zmaksymalizować swoje praktyki SEO, powinieneś zawrzeć słowa kluczowe w swoich nagłówkach.