Od kilku dobrych lat, media społecznościowe nie są postrzegane tylko i wyłącznie jako platformy rozrywkowe. Są one wykorzystywane również w celach biznesowych. Facebook już jakiś czas temu dostrzegł w tym ogromny potencjał, dlatego zdecydował się w szczególności postawić na swoich platformach na rozwój reklam performance marketing. Taką platformą jest właśnie Instagram.Można stwierdzić, że reklamy Instagram Shopping powstały w drodze “ewolucji”. Wywodzą się one z organicznego formatu Instagram Shopping Post. Następnie wprowadzono funkcję, dzięki której zaczęło być możliwe tworzenie kampanii z użyciem organicznego formatu z wykorzystaniem różnych celów kampanii. Warto jeszcze wspomnieć, że Instagram Shopping Ads dostępny jest na razie tylko na części rynków. Na szczęście Polska należy do tych, które mają dostęp do tej instagramowej funkcji. Co ważne – Instagram Shopping Ads można wykorzystać tylko do promowania produktów fizycznych, usługi nie wchodzą w grę.
Jak wygląda reklama Instagram Shopping?
Reklama Instagram Shopping niewiele różni się od normalnego instagramowego posta. Tym, co odróżnia Instagram Shopping Ads od typowych postów są umieszczone na zdjęciu tagi z produktami. Zawarte są w nich informacje o nazwie produktu i ceny. Są one zaciągane z katalogu produktowego. Co więcej, po kliknięciu w dany tag, użytkownik zostaje przeniesiony na stronę reklamodawcy. Tam może dodać wybrany produkt do koszyka. Warto jeszcze dodać, że Facebook daje możliwość retargetowania użytkowników, którzy nawiązali wcześniej tego typu interakcje. Dzięki temu osoba, która nie zdecydowała się na zakup danego produktu za pierwszym razem, ma jeszcze okazję przemyśleć swoją decyzję – Instagram będzie jej o tym skutecznie przypomniał.
Instagram Shopping Ads w e-commerce
Kanałów, dzięki którym e-commerce jest w stanie dotrzeć do klientów jest wiele. Chcąc dotrzeć do ich jak największej liczby, coraz częściej decydujemy się na reklamę w social mediach. Dlaczego? Tam na 100% znajdziemy naszych klientów. Poza tym, promocja sklepu w mediach społecznościowych potrafi przyciągnąć na stronę internetową tych użytkowników, którzy są dopiero zainteresowani ofertą, a także tych, którzy są zdecydowani na zakup. Promocję na Instagramie dla e-commerce można scharakteryzować pełną kontrolą nad budżetem oraz precyzyjnym targetowaniem. Działając w e-commerce, warto skorzystać z Instagram Shopping Ads. Jest to wspaniała możliwość, która pomoże dotrzeć do nowych klientów, jak i zatrzymać na dłużej tych starszych.
Wymogi, które należy spełnić, aby móc korzystać z Instagram Shopping Ads
Niestety, funkcjonalność Instagram Shopping Ads nie należy do najprostszych. Dodatkowo, marka chcąca skorzystać z tej opcji, musi mieć zweryfikowane konto biznesowe na Instagramie. Takie konto można rozpoznać po oznaczeniu niebieskiego znacznika z białym “odfajkowaniem”. Taki znaczek znajduje się obok nazwy profilu. Innym wymogiem jest to, że osoba ustawiająca reklamy, poza standardowymi dostępami, musi posiadać również dostęp do administratora w menedżerze firmy. Kolejny wymóg – konto na Instagramie musi być połączone z facebookowym kontem, a także z katalogiem na Facebooku. A więc chcąc korzystać z Instagram Shopping Ads należy spełnić każdy wymóg. Choć może to być dla niektórych zniechęcające, my radzimy mimo wszystko przebrnąć przez te wymagane kroki. Wystarczy przejść je raz, by cieszyć się z wielu możliwości oferowanych przez reklamy na Instagramie. W końcu, potencjał Instagram Shopping Ads jest ogromny, więc aż żal byłoby z niego nie skorzystać.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać ze stroną Polityki prywatnościAkceptuje cookies