Skip to content Skip to footer

Google dba o jakość Internetu i prezentowanych w nim treści. W ostatnim czasie mocno zwrócono uwagę na wyniki wyszukiwania. Tradycyjne metody dopasowań wyników do zapytań stały się niewystarczające. Algorytm Googla w postaci Kolibra znacząco wpłynął na interpretację zapytań, przez co otrzymujemy znacznie skuteczniejsze wyniki. Oficjalnie algorytm został wypuszczony 26 września 2013r. Eksperci uważają, że była to największa aktualizacja Google od 2010 roku. 

Jak działa Koliber?

Koliber nie skupia się na pojedynczych słowach, ale próbuje zrozumieć sens całego zdania. Jest bardzo szybki i precyzyjny w działaniu. Nie jest tak, że zupełnie odbiega od poprzedniego silnika Googla. Wykorzystuje jego rozwiązania i uzupełnia ich braki, stąd nie miał większego wpływu na SEO. Użytkownicy internetu się zmieniają, rosną oczekiwania i stopień skomplikowania zapytań. Chcąc poprawić swoją pozycję należy zwracać uwagę nie na pojedyncze frazy, ale wysokiej jakości treści, które będą odpowiadały zapytaniom potencjalnych klientów.