Skip to content Skip to footer

Algorytm Panda został wprowadzony 23 lutego 2011 roku. Jego nazwa wywodzi się od nazwiska jego twórcy, wybitnego inżyniera pracującego dla Google – Navneeta Pandy. Panda głownie patrzy na treść – bada jakość oraz unikatowość opisów, jakie umieszczamy na stronie internetowej. Wysokie pozycje w wyszukiwarce Googla osiągają wartościowe strony, natomiast karze filtrem wątpliwej jakości, spamowe opisy. Przed wprowadzeniem algorytmu administratorzy portali zapożyczali teksty z innych stron, budując swój content, co powodowało wzrost ilości podstron i wyższe wyniki w wyszukiwarce na wiele słów kluczowych.

Kara w wielu przypadkach była bardzo bolesna, cierpiały nie tylko konkretne podstrony, ale cała domena. Po wprowadzeniu Pandy Google na swoim blogu wydało stosowny artykuł, który był niejako instrukcją, na co warto zwrócić uwagę. Do najważniejszych czynników należą: wiarygodność tekstu, długość i unikalność, a także stopień zaawansowania. Dodatkowo opis powinien był poprawny pod względem gramatyki i ortografii. Algorytm jest regularnie aktualizowany, więc staje się coraz bardziej skuteczny w działaniu.