Skip to content Skip to footer

Pozyskiwanie linków jest jednym z elementów skutecznego pozycjonowania. Polega na umieszczaniu adresu naszej strony na innych witrynach. Dzięki czemu użytkownicy wchodzą na naszą stronę z różnych źródeł.
Dofollow i nofollow to atrybuty przekazujące cenne informacje robotom wyszukiwarek, znacząco wpływają na pozycjonowanie.

Linki dofollow są wartością domyślną w kodowaniu i przekazują wiadomość robotom, aby ten wszedł w link. Ponadto przekazują wartość Page Rank oraz Trust Rank.

Linki nofollow udzielają informację robotom wyszukiwarek, że nie muszą wchodzić w link. Nie przekazują Page Rank, lecz w pewnym stopniu wpływają na Trust Rank. Z punktu widzenia SEO, są bardzo ważnym elementem linkowania, ponieważ za ich pomocą dochodzi do dywersyfikacji linków, która sprawia, że sieć odnośników prowadzących do strony wygląda w naturalny sposób. Tą wartość nadaje się za pomocą komendy: rel=”nofollow”.