Czy wiesz,że:
- Blisko 80% wyszukiwań lokalnych jest konwertowalnych !
- 1 na 3 osoby przed wizytą w sklepie przeprowadza wyszukiwanie na swoim smartfonie
- 50% użytkowników odwiedza sklep tego samego dnia co wyszukiwanie w Google
- Prawie połowa wyszukiwań dotyczy lokalnych firm
- Coraz więcej konsumentów korzysta z wyszukiwania głosowego, aby znaleźć lokalną firmę.
Wyszukiwanie lokalne SEO
Wyszukiwanie lokalnych fraz jest najlepszym sposobem na znalezienie firmy, która jest dokładnie tym, czego potrzebuje Klient. Jak pokazują statystyki, osoby wyszukujące frazy typowo lokalne ‘ Fryzjer Poznań’ często są szczerze zainteresowane korzystaniem z usług danej firmy i prawdopodobnie będą bardziej przychylnie nastawione do Twojego produktu lub usługi, ponieważ szukają ich właśnie w tym celu!
Pojawiając się wysoko wśród konkurencji podczas wyszukiwania za pomocą słów kluczowych takich jak np. ‘Usługa X Poznań’ daje firmom doskonałą okazję nie tylko do zwiększenia ich widoczności, ale także do generowania wysokich wskaźników konwersji, które mogą prowadzić do znacznego zwiększenia zysków. A w przypadków lokalnych biznesów typu Fryzjer, Kosmetyczka, pozyskaniu stałych Klientów !
Dlaczego pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne obejmuje szereg działań mających na celu promocję strony nie tylko w Twojej okolicy. Może to dotyczyć nie tylko jednego miasta, ale całej dzielnicy czy powiatu – nawet jeśli kierujemy swoją ofertę do ludzi z całego kraju!
Przy prowadzeniu jakiejkolwiek kampanii digitalowej ważna jest lokalizacja (czyli dopasowanie tego, co tworzymy do potrzeb użytkowników), ponieważ zwiększa to wiarygodność i sprawia, że nasz produkt wydaje się bardziej wartościowy niż produkty na innych stronach, które mają inną treść, dostosowaną wyłącznie do nich
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
Internet jest potężnym narzędziem, jeśli chodzi o promowanie swojej firmy, zwłaszcza na Mapach Google.
Dobrze zoptymalizowana wizytówka w Google Moja Firma to podstawa pozycjonowania lokalnego i jeden z najważniejszych elementów promocji lokalnego biznesu w sieci. Musisz pamiętać, że odpowiednio prowadzona wizytówka nie tylko wesprze Twoją pozycję, ale również może wpłynąć na realne wizyty w sklepie! A to nie wszystkie jej zalety! Dzięki niej możesz być na bieżąco z klientami (opinie, oferty), a jednocześnie pozostać na tyle skoncentrowanym, aby śledzić ich potrzeby/chęci częściej niż kiedykolwiek wcześniej.
Utrzymaj swoją markę dzięki dobrze zoptymalizowanej wizytówce Google !
Daj się poznać
Wszyscy wiemy, jak ważne jest zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, więc Twoja wizytówka Google powinna odzwierciedlać Ciebie i Twoją firmę w ujmujący sposób.
Upewnij się, że podczas tworzenia swojego profilu dla celów biznesowych zawarłeś wszystko o sobie, począwszy od danych kontaktowych, takich jak numer telefonu i adres siedziby, e-mail,strona internetowa.
Dołącz wszelkie istotne informacje o oferowanych przez Ciebie usługach, które mogą pomóc potencjalnym klientom w łatwym znalezieniu Twojej firmy (opisz je, pokazując, co czyni Ciebie wyjątkowym!). Dodaj atrakcyjne zdjęcia !
I nie zapomnij: daj ludziom więcej niż tylko podstawowe informacje – powiedz wszystkim, dlaczego nie muszą szukać nigdzie indziej !